czwartek, 13 czerwca 2013

Gofry z truskawkami czyli wakacje czas zacząć! :)

Sesja, sesja i... po sesji!! :) Zwycięstwo moi drodzy, przede mną 3 miesiące błogiego lenistwa :) Na huczne rozpoczęcie wakacji postanowiłam zrobić gofry, pyszne, chrupiące, słodkie i tak popularne na wakacyjnych wojażach czy to nad moim morzem czy też w podkarpackich Bieszczadach ;) Chociaż już sama nie wiem czy te Bieszczady nie są też trochę moje ;)


Składniki:
1 kostka margaryny w temperaturze pokojowej
4 jajka
3 łyżki mąki ziemniaczanej
1 szkl. mąki
proszek na pieczenia "na czubek noża"
4 łyżki cukru
skórka otarta z 1 cytryny
1 łyżka soku z cytryny (cytrynę można zamienić na esencję waniliową)

Margarynę z cukrem utrzeć na puch, dodać żółtka ucierać przez ok. 2-3 minuty do otrzymania gładkiej masy. Przesiać mąki i proszek do pieczenia, dodać do masy. Zmiksować. Dodać skórkę i sok, miksować jeszcze przez chwilę.
Na rozgrzaną gofrownicę kłaść porcję ciasta i piec na złoty kolor. Studzić na kratce (wtedy gofry zachowają chrupkość). Podawać z bitą śmietaną i owocami lub też innymi ulubionymi dodatkami.

Pozdrawiam słodko, słonecznie i pysznie! :D



Zdjęcia wykonane przez moją koleżankę Judytę z Lord Project.

2 komentarze:

  1. Ach, no ja w sumie też już zaczynam wakacje! Nie ma co robić w szkole, nie ma po co tam chodzić :) Nic, tylko jeść gofry i cieszyć się pięknym, letnim słońcem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też długo myślałam, co sprawia, że gofry są chrupiące. Tłuszczyk, a jakże!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly