środa, 14 sierpnia 2013

ketchup z cukinii- HIT Tegorocznych Przetworów!! :)

Kolejna inspiracja płynąca od mojej ulubionej rodzinki z Zarzecza a raczej gwoli ścisłości pewnej super gospodyni dzięki której moja kulinarna wiedza znacznie się poszerza. Pani Alu! Pozdrawiam serdecznie!! :)
Ketchup wg tego przepisu o niebo przewyższa ketchupy wszelkiej maści na czele z tymi wszystkimi sklepowymi. Jego kolejną zaletą jest czas wykonania, który pomijając 6 godzin leżakowania cukinii wraz ze cebulą zajmie nam naprawdę niewiele (w porównaniu z innymi przetworami).


Składniki: (na 13-14 małych słoiczków po koncentratach ok.190g)

1,5 kg cukinii
0,5 kg cebuli
0,5 kg cukru
1 szkl. octu
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/2 łyżeczki chili/pieprzu cayenne
3 sloiczki przecieru pomidorowego pudliszki
garść soli

Cukinię obrać ze skóry i zetrzeć na grubych oczkach. Cebulę pokroić w drobną kostkę, dodać do cukinii, posolić garścią soli, odstawić na 6 godzin.
Po upływie tego czasu cukinię odsączyć z nadmiaru wody (ja ją lekko odcisnęłam) i gotować przez 30min. często mieszając aby się nie przypaliła. Po tym czasie całość zmiksować blenderem, dodać przyprawy, cukier i przeciery. Zagotować, dodać szklankę octu i jeszcze chwilę gotować.
Gorący ketchup nakładać do słoiczków, zakręcić, odstawić do góry dnem.
Pasteryzować ok.8-10 min. od czasu zagotowania wody.

Szczerze polecam ten ketchup jest super!!! :) Zapasy na zimę - I edycja 2013

45 komentarzy:

  1. O kurczę, pyszna, zdrowa wersja ketchupu! Już się robi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie przeciery mam dodać do tej cukini???

      Usuń
    2. 190g z pudliszki najlepiej chociaz ja robilam z przecierem madero z biedronki i tez wyszedl pyszny przepraszam za pozna odp. wczesniej nie udalo mi sie byc online ;)

      Usuń
    3. Dziękuję :-)

      Usuń
  2. może i u mnie stanie się hitem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Eeee, i od tej łyżeczki papryki on jest taki czerwony???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. matko czlowiek wyjedzie do niemiec a tu takie poruszenie na blogu jak nigdy! :D
      od przecieru oczywiscie jest taki czerwonz ktorego zapomnialam wpisac w skladniki ale juz moja usterke poprawiam! :)

      Usuń
    2. A bo my czytamy uważnie Twoje przepisy, a nie tylko wstawiamy komcie: rewelacja!! zrobię takie!
      A przecier chyba se zrobię :-)

      Usuń
  4. z chęcią skorzystam z przepisu.....

    OdpowiedzUsuń
  5. W składnikach nie ma mowy o przecierach które potem trzeba dodać
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, przeprasza, kuz poprawilam, moj blad ktory na pewno sie nie powtorzy ;)

      Usuń
  6. czy cukinia jest czerwona?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za przepis, ale Aguś zapomniałaś o pudliszkach ;)
    Ala z Zarzecza

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile tego przecieru?????

    OdpowiedzUsuń
  10. Zamierzam spróbować to zrobić, ale ilu procentowy ocet użyć do tego keczupu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam za polsizg w odpowiedziach ocet normalny standardowy 10 procentowy i jeszcze koncentrat!! juz poprawilam w skladnikach :)

      Usuń
  11. Nie za dużo tego octu? Robiłam ketchup z pomidorów i dałam 2 łyżki octu i wydawało mi się że zespuł cały smak, a tutaj jest cała szklanka. A bardzo ciekawi mnie ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, octu jest w sam raz, ponieważ dobrze równoważy się z 500g cukru :)

      Usuń
  12. Właśnie szukałam takiego przepisu bo słyszałam, ze jest pyszny. Dzięki za przepis jutro zabieram się za produkcję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że mogłam pomóc :)
      ketchup smakuje wspaniale, polecam!! :)

      Usuń
  13. Hehe, właśnie o tym ketchupie mówiłam u siebie, przy okazji pizzy z brokułami :) Jest świetny, ale ma jedną wadę... zbyt szybko się kończy! Robiłam z potrójnej porcji i już nic nie zostało :( A miał być na zimę :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe :)
      u mnie jeszcze trochę słoiczków na szczęście się ostało :))
      ale fakt, jest przepyszny! niewątpliwie moje tegoroczne odkrycie przetworowe, które z pewnością na stałe wpisze się w moje przetworowe menu! :)

      Usuń
  14. potwierdzam, to hit tegorocznych przetworów, tylko ja mam przepis do którego dodaję się jeszcze świeżą paprykę, BARDZO SMACZNE, koleżanka mojej mamy robiła 6 porcji!

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy z cukini wykrawac pestki?

    OdpowiedzUsuń
  16. przeraża mnie ten kupny przecier, jak robić po domowemu i zdrowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przeraża to nie robić ;)
      Swoją drogą co jest przerażającego w koncentracie pomidorowym? Czy Pan/Pani czytali kiedyś skład? Zgłębiali proces produkcji?

      Usuń
  17. Czy cukinię ważysz przed obraniem czy już startą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak po wydrazeniu pestek i obraniu chociaż ostatnio pomijam odbieranie ze skóry bo i tak po ugotowaniu i zmiksowaniu jest niewyczuwalna :)

      Usuń
  18. Lepiej ważyć startą bo skórka teważy

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak już mam przygotowany przecier zalałam słoiczki, i dopiero po pasteryzacji obrócić do góry "kołami"?

    OdpowiedzUsuń
  20. ... Moje dziecko tak uwielbia ketchup pominę tylko chilli ☺

    OdpowiedzUsuń
  21. Spróbowałam dzisiaj jest pyszny polecam

    OdpowiedzUsuń
  22. Jest mega pyszny lubię ostre przyprawy ale pominęłam pieprz chily i nie żałuję. Moje dziecko dużo używa ketchupu. Jedyne co to jednak troszkę mniej octu bym dała ale tylko ze względu na dziecko dla mnie pycha bo uwielbiam ocet a nie zapominam że jest on szkodliwy ��. Sumując ten ketchup jak i przepis polecam bo jest mega dobry. Od dziś co roku będę go robiła bo warto. Pozdrawiam Milena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa :) cieszę się że przepis przypadł do gustu :)

      Usuń
  23. A jakjdodalam za dużo octu? To co mam zrobić???

    OdpowiedzUsuń
  24. Super przepis smakiem mało różni się od ketchupu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Keczup robię co roku, gdyż wszyscy domownicy go uwielbiają. Polecam ten pyszny i zdrowy zamiennik tradycyjnego keczupu 😊

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly