wtorek, 15 kwietnia 2014

Śmietankowa babka puszek najpyszniejsza!!

Babki, babki i jeszcze raz babki!!! Są pyszne, proste i sto razy lepsze niż nudne przekładance, które walą do nas drzwiami i oknami. Jest pyszna, wilgotna i delikatna. Polecam wszystkim, którzy lubią ciasta proste i nieskomplikowane. Przepis wynaleziony na portalu przyślij przepis, nieco zmodyfikowany. Idealna na nadchodzące święta, pysznie polecam i dla niezdecydowanych mama argument nie do podważenia, jeszcze rok temu byłam laikiem w ciastach ucieranych a babki po prostu mnie nie lubiły i wychodziły zakalcowate, teraz już wiem, że to nie była moja wina a wina przepisów, które do mnie trafiały, bo od pewnego czasu nieskromnie mówiąc uważam się za królową babek! Przynajmniej piaskowych, ucieranych, bo do tych drożdżowych jak na razie nie mam odwagi... ;)

Składniki:
6 jajek
25 dag masła
2 szklanki cukru
1 szkl. mąki ziemniaczanej
1 szkl. budyniu śmietankowego (4 opakowania)
6 łyżek mąki pszennej
6 łyżek oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka octu
1 łyżeczka olejku śmietankowego

Masło utrzeć z jajkami i cukrem. Dodać mąkę, budyń, proszek, olej, olejek i ocet. Zmiksować na jednolitą masę i przelać do formy obsypanej bułką tartą.
Piec w temperaturze 180 stopni C przez ok. godzinę do tzw. "suchego patyczka"

Wielkanocne Smaki - edycja IV Babki i babeczki

6 komentarzy:

  1. Nie rozumiem dlaczego w składnikach zamieszczona jest szklanka budyniu skoro później jej nie dodajemy??

    OdpowiedzUsuń
  2. Wybacz, już poprawione, w pierwotnym przepisie była w tym miejscu mąka ziemniaczana stąd potraktowanie szklanki budyniu jako mąki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 1 szkl. mąki ziemniaczanej i 1 szkl. budyniu? Czy albo jedno albo drugie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak jest podane w przepisie czyli jedno i drugie

      Usuń
  4. Nie wiem, czemu ten Gall anonim takie zdziwko zarzucił, skoro przecież w budyniu jest mąka ziemniaczana albo kukurydziana, więc to tak, jak w normalnym przepisie: po prostu 2 szklanki mąki :-)
    Podoba mi się twój entuzjazm, moja ty Babczana Królowo :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy piekarnik ma być nagrzany? Piekłam babkę zaraz po włączeniu piekarnika i wstawieniu ciasta. Babka jest przepyszna, jednak połowa czyli dół to zakalec, a góra puszysta, miękka, babka marzenie. Czyżby przyczyną zakalca był nienagrzany piekarnik? Babki mnie nie lubią. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly