środa, 20 sierpnia 2014

Ogórki w ketchupie

Po miesięcznej przerwie mogę stwierdzić, że wróciłam na dobre! :) Co prawda w roli żony i gospodyni sprawdzam się od niespełna tygodnia w kuchni rozkręcam się ponownie na dobre i tanecznym weselnym krokiem gnam na targ po ogórki by czym prędzej zrobić parę słoiczków mojemu świeżo upieczonemu mężowi :) Co prawda jeszcze przed tym wiekopomnym momentem w naszym życiu udało mi się machnąć parę sztuk niemniej jednak to dopiero te zasługują na głębszą uwagę. Ogórki w ketchupie to coś co przykuło moją uwagę a po przeczytaniu składników i sposobu przygotowania zaskarbiły moją sympatię od razu :) W smaku są podobno słodko-kwaśne czyli takie jak ja i mój połówek lubimy najbardziej i mimo, że ich smak na chwilę obecną jest dla moich kubków nieodgadniony to moja kobieca intuicja podpowiada mi, że będzie pysznie stąd moje pospieszne dzielenie się przepisem :))

Składniki:
3kg małych ogórków
3 marchewki
świeży koperek (piórka)
ziele angielskie
gorczyca
pieprz w ziarenkach
4-6 ząbków czosnku

Zalewa:
2l wody
2szkl. cukru
2 łyżki soli
1szkl. octu
16 łyżek ketchupu (u mnie mój osobisty własny z cukinii (klik)

Ogórki wyszorować, obrać, te większe pokroić w ćwiartki.
Na dnie słoika układać po 3-4 grubsze plasterki marchwi, gałązkę koperku, 3-4 plasterki czosnku. Sporą szczyptę gorczycy, 4-5 ziaren ziela angielskiego i pieprzu wsypać do słoików.
Układać ogórki dość ciasno.
Zrobić marynatę:
Wszystkie składniki zagotować. Jeśli używacie ketchupu z cukinii polecam zredukować ilość cukru do 1 czubatej szklanki, bo ketchup jest słodkawy.
Gorącą zalewą zalać ogórki. Zakręcić. Pasteryzować 10min. od chwili zagotowania.
Mniam!

Przepis znaleziony tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly