piątek, 31 października 2014

Złocieniecka sałatka warstwowa

Złocieniecka sałatka warstwowa swą nazwę zawdzięcza miastu, w którym spotkałam się z nią pierwszy raz. Było to w zamierzchłych czasach liceum kiedy to nieśmiało zaczynałam się utwierdzać w przekonaniu, że gotowanie to jest to co pociąga mnie najbardziej :) Sałatka jest przepyszna, prosta w wykonaniu a do tego nierujnująca naszego domowego budżetu, który podczas imprez jest zazwyczaj i tak nadszarpywany... ;) Osobiście nie należę do fanów "słodkich" dodatków w sałatce ale tym razem smak ananasa tak wspaniale przenika się z resztą, że polecam ją nawet największym ananasowym sceptykom... ;)

Składniki:
1 słoiczek selera konserwowego
35dag szynki konserwowej
1 puszka ananasa
2 białe (i jasnozielone) części pora (pokrojone w piórka)
15dag żółtego sera
6 jajek ugotowanych na twardo
1 słoik majonezu (u mnie Splendido z Biedronki)
sól, pieprz

Na dnie płaskiego naczynia z dość wysokim brzegiem, ułożyć 1/2 części pokrojonego w piórka pora. Posolić.
Seler odcedzić i pokroić na mniejsze kawałki. Wyłożyć na por. Kolejną warstwę usypać z kukurydzy (odsączonej z zalewy), posypać szynką pokrojoną w drobną kostkę. Posmarować 1/2 majonezu, popieprzyć. Na majonez wyłożyć odsączonego i pokrojonego w kostkę ananasa. Na ananasa zetrzeć na grubych oczkach jajka. Posolić. Posypać resztą pora. Posmarować druga połową majonezu. Posypać startym na grubych oczkach serem żółtym.

W skrócie warstwami:
1) 1/2 pora
2) seler
3) kukurydza
4) szynka
5) 1/2 majonezu
6) ananas
7) jajka
8) reszta pora
9) druga część majonezu
10) ser żółty

Sałatka ma jeszcze jeden ogromny plus, gdy starannie odcedzimy wszystkie części składowe, bardzo długo pozostaje świeża i zdatna do jedzenia więc spokojnie możemy przygotować ją dzień wcześniej.

31 komentarzy:

  1. Mniam, zjadłabym taką sałatkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robi sałatkę z takich samych składników, ale wszystko mieszam. Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować wersję warstwową! :)

      Usuń
    2. Jeszcze zielona pietruszka

      Usuń
    3. Robię tą sałatkę od wielu lat, jest przepyszna, ja dodaję jeszcze starte jabłko ��

      Usuń
  3. To sałatka, która zawsze gości na stole świątecznym u mnie w domu. Być może dlatego, że jestem z okolic Złocieńca :D

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Alicjo pozdrawiam serdecznie! Ja do niedawna mieszkałam w Drawsku Pomorskim :) Pozdrawiam serdecznie z malowniczego Podkarpacia :)

      Usuń
  4. Ta sałatka wygląda wspaniale! Niemal tak malowniczo, jak NASZE Podkarpacie (com z satysfakcją przeczytała wyżej). Tak trzymaj!

    OdpowiedzUsuń
  5. no popatrz, to ja nie wiedziałam, że taka sałatka krąży po Zuo ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ładnie wygląda nazwa mojej miejscowości w tytule sałatki :) Pozdrawiam ciepło ze Złocieńca!

    OdpowiedzUsuń
  7. W wypisanych składnikach trzeba dopisać kukurydzę. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ją dodaję jeszcze natkę pietruszki i wszystko delikatnie mieszam ��

      Usuń
    2. Kukurydza jest napisana

      Usuń
    3. W składnikach nie ma kukurydzy.

      Usuń
  8. Zakochałam się w tej sałatce. jest meeega pyszna!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie zrobiłam wg przepisu ... sałatkę warstwową .... Teraz czeka w lodówce
    BARDZO DZIĘKUJE ZA PRZEPIS

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem szczerze, że zrobiłam tę sałatkę z pewna obawą. Moja rodzinka jest dziwna, jeden nie je ananasa, drugi kukurydzy :) Ale sałatka jest naprawdę SUPER, wszystkim smakowała. Gorąco polecam ten przepis.
    Pozdrawiam
    Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  11. Czym można zastąpić ananasa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można go pominąć jednak brał ananasa sprawi że sałatka będzie mieć zupełnie inny smak ;)

      Usuń
    2. Można go pominąć jednak brał ananasa sprawi że sałatka będzie mieć zupełnie inny smak ;)

      Usuń
  12. Wiele razy już robiłam ten rodzaj sałatki I zawsze smakuje wyśmienicie. Teraz mieszkan na Górnym Śląsku ale urodziłam się w Barwicach niedaleko Połczyna Zdroju. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Jadłam coś podobnego ale na pewno bez sera, koniecznie muszę zrobić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. A czym można zastąpić ananasa jeżeli ktoś nie lubi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można go pominąć ale tak jak napisałam warto zaryzykować bo w tej sałatce ananas ma zupełnie inny wymiar smaku :)

      Usuń
  15. A ile należy dać kukurydzy? Nie jest podana w składnikach a występuje w opisie...

    OdpowiedzUsuń
  16. Super sałatka,polecam.Pozdrawiam moje okolice Złocieniec i Drawsko.

    OdpowiedzUsuń
  17. To samo zdjęcie jest na innej ( niemieckiej) stronie, ale podane składniki sałatki są nieco inne https://rezepteblog.net/ueber-nacht-salat-zum-vorbereiten/

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaka ilość tej sałatki wychodzi, na ile osób?

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly