poniedziałek, 15 grudnia 2014

Sajgonki

Kuchnia Chińska a raczej spolszczona chińszczyzna przez długi czas nie była moją faworytką wręcz przeciwnie, omijałam ją zazwyczaj szerokim łukiem, ostatnio jednak coś mi się odmieniło, ba! Nawet sama postanowiłam zrobić sajgonki wyszły całkiem smaczne więc postanowiłam się podzielić przepisem :) Rekomendacja ze strony mojego teścia, który jest raczej sceptyczny do tego typu "wynalazków" i "tłuścizn"powiedział:  'nie wiem co to jest ale dobre to to' :) A z jego ust to komplement na miarę największych krytyków kulinarnych!

Składniki:
10 arkuszy papieru ryżowego

Farsz:
400g piersi z kurczaka
1 zupka chińska pikantna
1/4 kapusty pekińskiej
1 czerwona cebula
2 łyżki pikantnego ketchupu
2 łyżki posiekanych orzeszków ziemnych
przyprawa do kurczaka
pieprz cayenne
1/2łyżeczki vegety

olej do smażenia

Pierś pokroić drobno, przyprawić przyprawą do kurczaka. Odstawić na 30min. do lodówki.
Po tym czasie usmażyć mięso, przestudzić.
Makaron zalać 1szkl. wody z 1/2 łyżeczki vegety. Odstawić do czasu aż w makaron wsiąknie cały płyn.
Kapustę poszatkować, cebulę pokroić w drobną kostkę, dodać orzeszki, makaron, mięso i ketchup. Wymieszać.
Papier ryżowy zwilżyć lekko wodą, gdy zmięknie i zrobi się elastyczny zawinąć boczne strony placka po czym do środka zawijać od dolnego brzegu po górny.
Sajgonki smażyć na złoty kolor na głębokim tłuszczu.
Podawać od razu po przygotowaniu z sosem słodko-ostrym i surówką chińska, na którą przepis niebawem! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly