środa, 18 listopada 2015

10 obiadów za 10 złotych

Uwielbiam tanią kuchnię. Przygotowując posiłki za parę groszy czuję się jak ryba w wodzie! Bo nie dość, że mam satyswakcję z tego, że coś smakuje moim domownikom to dodatkowo zaoszczędziłam pare groszy, które mogę zagospodarować na inne przyjemności :) Takie zestawienie z pewnością okaże się zbawienne jeśli popatrzymy na to z perspektywy końca miesiąca gdy do wypłaty jeszcze parę dni a nasz budżet coraz szczuplejszy. Posiłki prezentowane poniżej to świetny pomysł na pyszne obiady bez nadszarpywania naszej kieszeni :) Mistrzynią tego typu schematu była moja Kochana Mama to po prostu była kobieta urodzona ekonomistka! W domu było nas sporo, bo razem z babcią 7 więc trzeba było nieźle się nagłowić jak nakarmić taką gromadę! Mimo, że w domu się nie przelewało nigdy nie było tak żebyśmy jedli nudno i wiecznie to samo. O co to nie! Kuchnię mojej mamy charakteryzowała pomysłowością oraz zdolnością wyczarowania fantastycznych dań małym nakładem środków finansowych, więc jeśli jesteście wyznawcami życiowej domeny 'wcale nie musi być drogo aby było smacznie zapraszam do skorzystania z pomysłów prezentowanych poniżej! 

1. Babka ziemniaczana - wspaniałe, sycące danie, którym zaskoczymy naszych stołowników. Proste i niedorgie składniki w babce ziemniaczanej stanowią połączenie tak udane, że danie nie powstydziło by się wizyty teściowej ;)



2. Pierogi na waflu - potrawa, którą odkryłam za sprawą mamy mojego M. są pyszne! Wspaniała alternatywa dla ruskich pierogów! Ze szklaneczką barszczyku smakują idealnie!




3. Wątróbka po Wielkopolsku - cudowna sprawa! Tanie i przepyszne danie. Wątróbka przygotowana w ten sposób może skusić nawet największych wątróbkowych sceptyków... ;)






4. Pierogi z kaszą gryczaną - pyszne, pożywne i rozgrzewające danie, które małym nakładem finansowym nakarmi i zadowoli całą rodzinę! Połączenie kaszy, białego sera i cebulki to dla mnie strzał w 10!



5. Naleśniki po węgiersku - moja interpretacja zawartości lodówki z czasów studenckich była na tyle udana, że doczekała się publikacji na blogu a co ważniejsze jest do tej pory często odtwarzana w mojej kuchni! Mniam!



6. Placki ziemniaczane z porem i kwaśną śmietaną - placki ziemniaczane - wspaniałe chrupiące złote rarytaski, które kosztują niewiele a sprawią wiele radości naszym stołownikom. Warto pokusić się o kulinarne eksperymenty w tej materii do podstawowego przepisu dodać ulubione zioła, czy drobno posiekane warzywa, która akurat zalegają nam w lodówce.

7. Zapiekanka makaronowa - makaron to taka rzecz, która obroni się sama. Rzadko spotykam ludzi, którzy nie lubili by makaronu. W połączeniu z pomidorowym sosem i serem żółtym stanowi świetny posiłek, który wyżywi całą gromadę wygłodniałych paszczy.




8. Smażone ziemniaki z jajkiem - przepis mojej mamy. Smak mojego dzieciństwa. Pyszne, proste i dodatkowo szybkie danie, które jak już raz się spróbuje to robi się na okrągło!



9. Potrawka z żołądków w sosie chrzanowym - dla mnie bomba! Miłość do podrobów wszelkiej maści zaszczepiła we mnie mama stąd moje tanie kucharzenie jest o wiele prostsze, bo jak wiadomo z podrobów można wyczarować mnóstwo pysznych i tanich dań!




10. Ziemniaczane krokiety z pieczarkowym farszem - pyszne ziemniaczane krokieciki z serem i pieczarkami to dani, które skradnie serca wszystkich domownikom! Gwarantuję pełnię sukcesu! Pyszne, pożywne i... tani oczywiście! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly