piątek, 4 marca 2016

Wafel Kinder Bueno

Batonik Kinder Bueno w moim życiu ma szczególne miejsce to batonik, który kojarzy mi się nierozerwalnie z czasami gdy mój M. kolokwialnie mówiąc mnie podrywał i starał się o moje względy. To właśnie sofity zapas Kinder Bueno przywiózł mi gdy po raz pierwszy do mnie przyjechał :) Przez tydzień, który spędzilismy wspólnie Kinder Bueno było naszym nierozłącznym towarzyszem... :) Oczywiście jak to z adorowaniem i podrywaniem bywa wraz z czasem metody i sposoby adoracji się zmieniły teraz cieszę się z naprawionej spinki, podanego koca czy zrobionej herbatki podanej przed TV niemniej jednak Kinder Bueno ma w naszym związku nadal swoje miejsce choć już nie tak popularne jak prawie pięć lat temu... Właśnie w tym momencie
uświadomiłam sobie, że w tym roku mija 5 okrągłych lat odkąd znam mojego M.! Szok! Kiedy to minęło?! Ok.  Z szoku się otrząsnęłam teraz czas na historię skąd wziął się przepis. Jakiś czas temu błądząc pod otchłaniach internetu trafiłam na stronę Kulinarne Przeboje gdzie w oczy wpadł mi krem o znajomej nazwie: 'Kinder Bueno' oczywiście od razu zapisałam go sobie żeby mi nigdzie nie zginął i ostatnio sobie o nim przypomniałam. Autorka podaje ten krem w pucharkach ja jednak poszłam o krok dalej i postanowiłam zrobić wafle a'la Kinder Bueno wyszły genialne! Tak genialne, że aż sama się zdziwiłam, że z domowych składników można wyczarować praktycznie identycznie smakujący krem! W połączeniu z waflem i polewą czekoladową smakuje perfekcyjnie! Musicie spróbować!

Składniki:
1 opak. wafli tortowych
100g orzechów laskowych
200g masła
200g śmietanki 30%
1 łyżka miodu
1 łyżka cukru pudru
1 opak. cukru waniliowego
3 łyżki mleka w proszku
200g czekoladowego kremu (krem czekoladowy nie czekolada ponieważ krem jak zastygnie można kroić i się nie łamie)

Orzechy posiekać na mniejsze kawałki uprażyć na patelni.
Masło rozpuścić z cukrem waniliowym. Do roztopionego masła dodać orzechy wymieszać lekko przestudzić.
Dodać masło, cukier, śmietankę i mleko w proszku.
Całość zmiksować na gładką masę.
Gotową masą smarować wafle, przekładać suchym waflem i tak do wykończenia składników.

2 komentarze:

Printfriendly