środa, 17 sierpnia 2016

Sałatka z młodych ziemniaków i czerwonej fasoli

Kolejna z sałatek na tzw. winie ;)  Pewnego wieczoru gościliśmy się u Anetki i Wojtka a ja jak to ja z pustymi rękami chodzić nie lubię więc postanowiłam, że przygotuję dla nich prostą sałatkę ziemniaczaną (zwłaszcza, że wiedziałam od Anetki, że takowych zbyt często nie mają okazji kosztować). Początkowo miałam zrobić sałatkę, która na blogu już jest ->klik<- ale koniec końców moja ułańska fantazja i chęć wykończenia niektórych składników w lodówce zrewidował moje plany i stąd przepis na zupełnie nową pyszną i prostą sałatkę ziemniaczaną! :)
Sałatka idealnie nadaje się do dań z grilla, pieczonej kiełbaski, soczystej karkówki lub pieczonego boczku. Można ją również wcinać zupełnie solo ;)

Składniki:
1kg młodych ziemniaków
1 pęczek koperku
4-6 ogórków małosolnych lub kiszonych
1 puszka czerwonej fasolki
1 łyżka musztardy
1 szklanka majonezu
1 szklanka kwaśnej śmietany 18%
3-4 ząbki czosnku
sól i świeżo mielony pieprz
woda z ogórków do smaku (ok. 2łyżki)



Ziemniaki wyszorować ugotować w mundurkach z odrobiną soli.
Obrać i pokroić w dość grubą kostkę (ok 2cmx2cm)
Koperek posiekać dodać do ziemniaków.
Ogórki pokroić w drobną kostkę, odcisnąć z nadmiaru soku. Dodać do ziemniaków.
Fasolkę przepłukać, dodać do ziemniaków.
śmietanę, majonez, musztardę i czosnek wymieszać, wlać do sałatki. Doprawić pieprzem, solą i wodą z ogórków (z wodą uważać, żeby za bardzo nie rozwodnić sałatki).
Schłodzić przez kilka godzin w lodówce. Wtedy smakuje najlepiej.

6 komentarzy:

  1. pyszne połączenie składników :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być pyszna, smacznie już wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spróbuję na pewno ten pyszny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Treściwa, z kwasem i dużo czosnku. Jak przyjedziesz na Wilkówkę, to możesz mieć miskę tej sałatki pod pachą :-D

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly