środa, 12 października 2016

Słodko-maślana brukselka do obiadu

Moja historia z brukselką jest wyjatkowo krótka hmm a w zasadzie nie ma jej wcale... :)) Pamiętam jak jeszcze jako dziecko chodziłam z mamą na działkę a tam u babci Niny rosły takie śmieszne krzaczki z małymi kapustkami w wyglądzie podobały mi się bardzo w smaku ich nie znałam, bo moja rodzicielka nie pamiętam żeby jakoś szczególnie je w naszym domu przyrządzała. Gdy podrosłam brukselka kojarzyła mi się głównie z mieszanką mrożonych warzyw do upy jarzynowej, gdzie ich forma podania zupełnie do mnie nie trafiała były dla mnie po prostu fuj! Już wiem dlaczego! Po prostu była w zupie rozgotowana no i nie oszukujmy się ale każde rozgotowane warzywo jest "fuj". Nie dalej niż tydzień temu po raz kolejny sięgnęłam po książkę Pauliny Stępień Mała Wielka Uczta, którą kocham za proste, nieskomplikowane ale cały czas ciekawe i zaskakujące pomysły! Tak było i tym razem, gdy tylko zaczęłam wertować strony w poszukiwaniu obiadowej inspiracji znalazłam przepis na pełne danie, które już po samym przeczytaniu wydało mi się pyszne! Korzystając, że po raz kolejny gościłam na obiedzie moich kochanych teściów postanowiłam mój brukselkowy plan przekuć w czyn! Poza brukselkami podałam pieczone tymiankowe ziemniaczki oraz
oszczędne kotlety drobiowe z pietruszką. Wszystko wyszło bajecznie pyszne, zresztą nie zdziwiło mnie to w ogóle, bo jeszcze nie spotkałam się z przepisem z tej książki aby był niesmaczny, nieudany itd.! Na koniec apel do Pauliny Stępień! Paulino kiedy kolejna książka?? Wracając do naszej dzisiejszej brukselki polecam ją głównie tym, którzy mają lub mieli z nią podobne doświadczenia jak ja! Brukselka w tej wersji zmieni Wasz pogląd na to warzywo na 100% Gwarantuję!


Składniki:
400-500g oczyszczonej brukselki
1 łyżka masła
sól, pieprz
1 łyżeczka miodu

Kapustę wrzucić do posolonego wrzątku, gotować przez ok.5-6 minut po tym czasie kapuste odcedzić, wrzucić na patelnię z rozgrzanym masłem. Całość wymieszać tak aby kapustki były z każdej strony oblepione masłem. Całość podsmażać ok. 6-8minut często mieszając by kapusta się nie przypaliła.
Gorąca brukselkę polać miodem. Podawać od razu.

1 komentarz:

  1. bardzo lubię brukselkę, ale nie wpadłabym na to, by dodac do niej miodu. Musze kiedyś spróbować

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly