wtorek, 20 grudnia 2016

Czekoladowa polewa do pierniczków

Rzutem na taśmę wrzucam przepis na polewę czekoladową do pierniczków, która sprawi, że pierniczki nadziewane marmoladą staną się lepsze niż alpejskie! Ta polewa to moje przypadkowe odkrycie gdy kartkowałam książkę Pawła Małeckiego z Cukierenki Lidla trafiłam tam na przepis na pierniczki w polewie przepis na pierniczki nie był mi potrzebny niemniej jednak czekoladowa polewa taka, która trzyma się na pierniku, ma idealną konsystencję oraz nie klei się po wystygnięciu! Co prawda w swoim przepisowym zeszycie mam przepis na polewę idealną jednak na pierniczki potrzebowałam czegoś innego stąd te odkrycie! Polecam wszystkim, którzy szukają fajnego przepisu na polewę idealną! :)


Składniki: (na polewę, która wystarczy na pokrycie ok. 70 okrągłych pierniczków)


200g śmietanki 30% UHT
200g czekolady (mleczna, gorzka, wg uznania)
60g miękkiego masła


Śmietankę zagotować. Czekoladę połamać do miski, zalać gorącą śmietanką mieszać do momentu aż czekolada zupełnie się rozpuści. Dodać masło mieszać do momentu aż masło się rozpuści i powstanie aksamitna polewa. W polewie maczać pierniki, pozostawić do wyschnięcia.


6 komentarzy:

  1. Zawsze dodaję masła do polewy, bo się ładnie błyszczy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak dlugo schnie taka polewa, moje już 3h schna i sa lepkie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie godzina i juz scieta, super przepis.

      Usuń
  3. Ja jestem wielką zwolenniczką tego co czekoladowe i oczywiście również tyczy się to polewy czekoladowej. Najczęściej wykonuję ją z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/polewa-czekoladowa-przepis/ i muszę przyznać, że jest naprawdę smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chusteczkowy przepis, zniszczyłem 4 tabliczki gorzkiej czekolady. Pani nie ma pojęcia o czym pisze.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly