środa, 21 lutego 2018

Surówka z kiszonej kapusty ze słonecznikiem i ananasem HIT!

Oj pisanie bloga w ostatnim czasie idzie mi
niczym krew z przysłowiowego nosa... z każdym tygodniem obiecuję sobie, że z przytupem zacznę Fit Poniedziałkiem dziarsko przejdę przez konkretną środę aby finalnie z dumą odkryć przed Wami słodki przepis na Słodki Piątek - niestety konfrontacja z rzeczywistością jest brutalna... ALE tak jak to zwykle z młodymi matkami bywa wpadłam po uszy! Ten młody kawaler zawładnął moim światem do tego stopnia, że gotowanie nadal jest w pierwszej trójce ulubionych zajęć niemniej jadnak bliżej miejsca trzeciego niż No 1, które oczywiście zajęte jest przez małego prezesika... :) Moja kuchnia wygląda podobnie jak przed pojawieniem się małego przystojniaka niemniej jednak do robienia zdjęć wszystkiego co w kuchni poczyniam po prostu brakuje mi czasu nie wspominając już o spisywaniu tego wszystkiego na łamach bloga... ;) Brak odpowiedzi w postaci komentarzu również nie ułatwia sprawy mam lekkie wrażenie, że jednak piszę w tzw. 'eter' i sensu większego to nie ma... na szczęście zaraz sobie przypominam, że w zasadzie bloga zaczęłam pisać głównie dla siebie - swoich wspomnień i zbierania moich kulinarnych poczynań dla potomnych stąd poprawiam koronę - tzn. fartuch gotuję, smakuję i... piszę dalej! ;)
Czas na historię związaną z dzisiejszym przepisem. Natknęłam się na niego na blogu Bistro Mamy, na który natknęłam się podczas jednego z nocnych karmień i przeczesewania internetu jednocześnie... :) Do przepisu podeszłam raczej scpetycznie ale postanowiłam zaryzykować - ryzyko się opłaciło, bo surówka wyszła pyszna i z pewnością zrobię ją jeszcze nie raz! Mniam!

Składniki:
300g kiszonej kapusty
1 średniej wielkości czerwona cebula
1/2 szklanki prażonego słonecznika
4-5 krążków ananasa
3 łyżki oleju rzepakowego
1/2 łyżeczki cukru
biały pieprz

Kapustę odcisnąć i drobno pokroić.
Cebulę obrać i posiekać w drobną kostkę.
Anansa odsączyć z syropu i pokroić w drobną kostkę.
Słonecznik uprażyć na patelni. Przestudzić.
Wszystko wymieszać, doprawić olejem, cukrem i pieprzem. Odstawić na pół godziny aby całość się przegryzła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly