poniedziałek, 7 maja 2018

Owsiane Fit batoniki bez pieczenia


Fit Poniedziałki goszczą u mnie nieprzerwanie
na blogu może nieco rzadziej ale Ci, którzy są spragnieni przepisów na dania Fit i nie tylko odsyłam do archiwum tam ponad 500 przepisów na dania smaczne, zdrowe i te mniej zdrowe również. Jako pracująca Matka Polka cierpię na chroniczny brak czasu a co za tym idzie moje blogowe dziecię jest ostatnio nieco zaniedbywane i mimo, że w ciągu tygodnia przynajmniej 5 razy postanawiam, że zawieszam jego działalność to wprost proporcjonalnie do tych zamierzeń spotykam się z odzewem z Waszej strony ażbym pod żadnym względem nie porzuciła bloga i masz Ci babo placek! Takim oto sposobem zupełnie nie na temat przechodzę do dzisiejszego przepisu, który wg mnie jest totalną petardą!! Podpatrzyłam go w książce Kingi Paruzel 'Fit Słodkości', z której ostatnimi czasy czerpię najwięcej inspiracji na małe co nieco... ;) Te batony to po prostu hit! Są idealne! Słodkie mimo braku cukru, cudownie mięciutkie a zarazem chrupiące no po prostu wszystkim Fit zapaleńcom polecam z czystym serce, bo są po prostu pyszne! :)



Składniki:
1,5 szklanki płatków owsianych błyskawicznych (ja dałam zwykłe lekko rozdrobnione w młynku)
1/2 szklanki suszonych moreli
1/2 szklanki suszonych daktyli
1/2 szklanki masła orzechowego
1 szklanka migdałów
1/2 szklanki suszonej żurawiny
3/2 szklanki wiórek kokosowych
2 łyżki nasion konopii (pomięłam - dałam 3 łyżki chia- zamiast dwóch jak jest napisane poniżej)
2 łyżki nasion chia
1/2 łyżeczki różowej soli himalajskiej
2 łyżeczki esktraktu z wanilii (pominęłam, bo nie miałam)
3 łyżki syropy klonowego (pominęłam w to miejsce dałam 1 łyżkę miodu)

Piekarnik rozgrzać do temp 180 stopni z fukncją grzania góra dół. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia ułożyć płatki owsianek i wiórki kokosowe, podprażyć w piekarniku na złoty kolor, wyjąć, wystudzić.
Suszone daktyle i morele zalać wrzątkiem tak aby przykrył owoce, zakryć spodkiem, odstawić na 10-15minut, następnie oddcedzić.
Wymoczone owoce wraz z masłem orzechowy, ekstraktem wanilii oraz syropem klonowym umieścić w malakserze, zmiksować na gładką masę.
Do dużej miski wsypać podpieczone płatki i wiórki, posiekane migdały, żurawinę, sól, nasiona konopii oraz chia - wszystko wymieszać. Dodać masę z owoców i masła orzechowego i znów dobrze wymieszać - ja wyrobiłam masę ręką. Na blachę o wymiarach 20x25cm wyłożoną papierem do pieczenia wyłożyć mieszankę i równomiernie docisnąć ją do dna. Wstawić do lodówki aż całość zastygnie. Kroić w dowolne kształty.

3 komentarze:

  1. Pysznie wyglądają te batoniki. Muszę spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli bez pieczenia to robię w ciemno! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy zastąpić masło orzechowe?

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly